Hoe tevreden zijn onze collega’s van de St. Maartenskliniek over de ondersteunende diensten? Wat vind je van de gesprekken met P&O, in hoeverre krijg je je salarisvragen beantwoord en wordt er adequaat gereageerd? Kernvraag: "Hoe brengen wij de beleving van onze ‘interne klant’ - onze collega's dus - in kaart, zodat wij vervolgens kunnen werken aan de verbeterpunten?".
Samen met de werkgroep is een belevingsgericht onderzoek in ‘Mystery vorm’ opgezet. Eigen medewerkers zijn als Mystery Guests geselecteerd, geïnstrueerd en hebben met veelvoorkomende werkelijke cases op pad gegaan. In gesprek, per telefoon en per e-mail. De bevindingen zijn aan alle medewerkers van de ondersteunende diensten centraal door ons gepresenteerd. Verrassend én leerzaam!
Ten eerste is bepaald met elkaar ‘wat is een juiste beleving’? Wat mag een medewerker intern verwachten? Dit levert al winst op. Daarnaast is de beleving gemeten: ook dit levert winst aan verbeterpunten op. En ook complimenten voor wat al goed gaat. Richting alle medewerkers levert het traject bewustzijn op: ik maak in mijn werk met mijn houding en gedrag werkelijk verschil!