Het Ambassade Hotel Amsterdam wil weten hoe de gast de dienstverlening in het Ambassade Hotel beleeft en vooral of de gast het als werkelijk individuele service beleeft? En de medewerkers: grijpen zij commerciële kansen? "Hoe kunnen de medewerkers blijvend aan verbeterpunten werken, zodat de gast uiteindelijk nog meer tevreden is? O ja, hoe ervaar onze gast een bezoek aan het Koan Float centrum, ons zusterbedrijf?".
Met regelmaat bezoeken Mystery Guests het Ambassade Hotel in Amsterdam, waarbij de gastbeleving gemeten wordt door het ‘kritische pad’ van de gast te volgen, van reservering tot en met check-out. Daarnaast wordt er ook gemeten tijdens andere contactmomenten, zoals e-mail, de alertheid van de medewerkers tijdens de nachtdienst en bij het uiten van een klacht. Ook de commerciële vaardigheden worden tijdens deze Mystery Visits gemeten: wordt de gast een upgrade van de kamer aangeboden of wordt het ontbijt ‘verkocht’?
“Wij zijn tevreden over de kwaliteit van het verslag, alsmede over de observaties van de Mystery Guest. Met andere woorden; hier kunnen we echt wat mee, met deze rapportage!” aldus de directie van het Ambassade Hotel in Amsterdam.